Tydzień z Czarownicami #1 (Anna Fobia)

 Dzień dobry :)

Na pierwszy ogień, zarówno u mnie jak i w antologii, idzie Anna Fobia. Część osób zapewne kojarzy tę autorkę z powieścią "Anaid. Niezwykły zmysł", która ukazała się w zeszłym roku, w Wydawnictwie WasPos. 

W antologii Grupy Literackiej Piórem Czarownic znalazło się opowiadanie Anny, pt. "Maska" i zaczyna się przepiękną oraz mądrą dedykacją:

"Dedykuję to opowiadanie ludziom, którzy zmierzyli się ze swoimi lękami i zaakceptowali samych siebie w prawdziwej postaci. Tym, którzy nie chowają się pod maską."

Piękne słowa, prawda?



***

O swoim tekście i inspiracji do jego napisania Anna Fobia mówi tak:

" Od zawsze kochałam bajki, które dzięki czarom pozwalały mi zapomnieć o szarej rzeczywistości i wyruszyć w nowy, nieosiągalny w normalnym życiu świat. Dlatego zdecydowałam się na retelling jednej z moich ulubionych pozycji, a mianowicie Pięknej i Bestii. Moje opowiadanie Maska otwiera antologię w magiczny sposób i uwydatnia problemy dzisiejszej społeczności, które chciałam nakreślić. Pragnęłam pokazać czytelnikom, że najważniejsze jest piękno w naszym sercu i każda bestia może mieć je w sobie."

***

"Maskę" czyta się bardzo dobrze, jest intrygująco od samego początku i zaraz na dzień dobry pojawia się mnóstwo pytań, na które stopniowo otrzymujemy odpowiedzi. Asia jest bohaterką po trudnych i traumatycznych przejściach, nie akceptuje siebie, chowa się za maską stworzoną nie tylko z makijażu, który ma ukryć pewne defekty, ale i za oschłą postawą. Pod koniec historii serce zabiło mi mocniej i to nie dlatego, że miała miejsce gorąca scena ;). Autorka w taki sposób pokierowała akcją, że poddałam w wątpliwość to co wcześniej przeczytałam. Świetna historia, otwierająca świetną antologię. 

***




Komentarze